esmaspäev, 29. august 2011

PEDASSAAR I

SUVEREIS PEDASSAARELE. REISIKIRI.

Meie klassi suvereis toimus vahetult enne uue kooliaasta algust, 28.augustil. Algselt kahepäevasena mõeldud reisist kujunes ühepäevane. Reisiinfo jagamine ja planeerimine käis meili teel ning sms-idega. Siinkohal tänan kõiki, kes vastasid kirjadele kiiresti ja teatasid oma tulekust või mittetulekust nagu palutud. Tore, sest see on elementaarne viisakus ja suhtumine. Kahjuks kaks õpilast ei andnud endast märku.

Pühapäeva, 28.augusti, hommikul startis koolimaja eest kaks ekipaaži Salmistu sadama suunas:
Poisid - ANDRUSE AUTO - Sanderi isa Andrus , Sander, Tannar, Villem, Andreas , Vallo ja Markus
ning
Tüdrukud - OKSANA AUTO – Diana ema Oksana, Markuse ema Mae, Diana, Grete, Evelin ja õpetaja Tiina.
Hommik oli ilus ja sadamasse jõudsime isegi planeeritust veidi varem. Ülevedu kiirkaatriga toimus tõesti kiirelt, paadimees oli Märt.
Saarel jalutasime kõgepealt metsamaja juurde, kus sai selleks päevaks olema meie „kodu“. Kuna eelmised kasutajad olid veel sees, paigutasime oma asjad maja juurde ja asusime saart avastama. Suundusime maja juurest vasakule mööda ranna äärt, nautisime ilusat ilma ja imekaunist puhast loodust. Emad jalutasid kõrgemal, metsasel kaldapelsel, noppides kaasa pohli ja seeni. Esimene matk kestis pea 2 tundi, umbes kell 12 olime „kodus“ tagasi ja alustasime ettevalmistusi ühiseks lõunasöögiks. Tutvusime ka majaga, sauna ei soovinud keegi minna, magamislavatsid said aga mõnusaks lebotamiskohaks.
Peale sööki lasime leiba luusse, puhkasime sõna otseses mõttes. Emad Oksana ja Mae läksid metsa seenele-marjule, noored isa Andruse saatel jalutasid majast paremale head supluskohta otsima. Ujujaid olid vähe, vaid Villem, Tannar ja Markus. Õpetaja jäi „koju“, rannas pikutamine ja pilvede jälgimine oli väga lõõgastav tegevus.
Enne teist matka küpsetati veel lõkkel vorstikestija toimus mõnus jutuajamine õues ümber laua. Jututeemad vahetusid, räägiti koolist, poliitikast, spordist jne. Majakese teine korrus oli ka üsna populaarne koht, sealt kostis tihti lõbusaid kilkeid. Korraks sabistas ka kergelt vihma, aga ilm oli soe ja mõnus.
Teist matka alustasime maabumiskohast kõndides saare lõunaosa poole. Oli tuuline ja vihmane, aga mets andis varju. Sel küljel nägime ka iivast maasäärt, mis ulatus pikalt merre. Mida lähemale metsamajale, seda vaiksemaks tuul jäi ja jällegi oli väga soe ja mõnus.
Enne õhtusööki käisid Tannar ja Markus veel teistki korda ujumas, Grete, õpetaja ja Vallo vaatlesid kaldalt.
Õhtusöögiks seadis Sanderi isa tule üles ja küpsetati kõike, mida toidukottides veel leidus. Leiutasime ka uue küpse-suhkrusaia, mis osutus tõeliseks hitiks. Saiake pooleks (meil oli mini ciabatta ja mitmevilja-röst), suhkrut peale ja süte peale restile küpsema. Kui esimesed saiad alt päris mustaks kõrbesid, avastas Diana ema, et oleks pidanud saia veega kastma. Edaspidi nii tegimegi, siis sai ei kõrbenud, aga suhkur sulas mõnusalt.
Hakkaski päev läbi saama. Pool tundi enne kaatri tulekut oli maja koristatud ja läksime rannale lähemale paati ootama. Päike oli loojumas, kell oli 8 läbi õhtul, pilvede värvid olid imeilusad. Siis lõpetasime ka „pidulikult“ oma reisi. Õpetaja tänas vahvaid lapsevanemaid, kes oma puhkepäeva raatsisid oma lapse klassiga veeta, sellised vanemad on aare. Tänutäheks ja väikeseks meeneks kingitud meresoola toidule riputades meenutavad nad ehk toredat suvepäeva ilusal Pedassaarel.
Ülesõit sadamasse oli tuuline, juba hämardus. Meeleolu oli aga rõõmus, väsimust ei kurtnud keegi. Kodutee kulges juba pimeduses.
Lõppkokkuvõttes oli õnnestunud suvereis – mõnus reisiseltskond, suurepärane ilm ja imetore saar, mis 28.augustil kell 10:30 kuni 20:30 oli meie, 8.klassi, valduses.