esmaspäev, 26. oktoober 2009

KLASSIJUHATAJATUNNIS

16.oktoobril tegime klassijuhatajatunnis loovat mõtlemist vajavaid harjutusi. Ühtlasi olid need koolinädala lõppu sobivad lõõgastavad tegevused.
Alustasime klassis, seejärel läksime saali. Kõik need harjutused õpetasid ka kaasõpilast kuulama.

Ülesanne 1 Fraaside moodustamine, kasutades kolme erinevat algustähte, VPK.
Loodi selliseid fraase: vanamees peksab koera, vanker pani kraavi, vares piilub korstnas, vihmauss peidab keldris, värdjas pilk koolist, vanaisa parandas kaevu, vana präänik kolletas, vaimukas pärdik karjus, väga pruun kartul, vana paha kana, veel pole kellad, võsapets põletas kanepit, Valtu paugub Kehtnaga, viiner puges kaussi, väga palju krõpsu, varsti peale kooli, võimalikult palju kommi, vähe päikest kõigile, valtu poiste käng...
(mõned sündsusetud fraasid jäid avaldamata)

Ülesanne 2 Naer - kahekaupa, näod vastamisi, lugedes oma fraase tuli paariline naerma ajada.
Kahjuks enamus lihtsalt luges oma fraasid ette, mõni üksik püüdis seda teha nii, et paariline tõesti naerma ajada.

Ülesanne 3 Metafooride loomine - leida järgmistele küsimustele nii palju vastuseid kui soovite. Pole olemas ei õigeid ega valesid vastuseid. Küsimused olid sellised:
Mis toit sa oled?
Milline loom on nagu kummipael?
Milline värv on kõige kiirem?
Edasi mõtlesid õpilased ise sarnaseid küsimusi. Oli palju vahvaid vastuseid, kuid selle harjutuse juures selgus tõsiasi, et ega me ei oska kaasõpilast ära kuulata.
Kuulamisoskust on meil vaja ikka kõvasti veel arendada, et kui üks räägib, siis teised kuulavad ja ei sega vahele.

2 kommentaari:

Tannar ütles ...

Igav oli sest rääkisid koguaeg:/

Sander ütles ...

eii mulle meeldis :D